Van binnenuit …
Identiteitsmarketing gaat over handelen van binnenuit. Niet je aanpassen aan de wensen van buiten. Niet kopiëren wat anderen doen. Maar terug naar wie je werkelijk bent en wat je voor anderen wilt betekenen.
Vragen stellen is de kern van ons werk. Confronterende vragen, ontdekkende vragen, vragen die verwarren en … voor nieuwe perspectieven zorgen.
Betekenisvol
Identiteitsmarketing gelooft in een maatschappij waarin mensen en organisaties handelen vanuit identiteit en betekenis. Een maatschappij waarin mensen zich bewust zijn van hun unieke talenten en drijfveren en deze willen inzetten om betekenisvoller te zijn voor anderen. Betekenismaximalisatie boven winstmaximalisatie.
Identiteitsmarketing is ontwikkeld door Mercurius Identiteitsmarketing dat sinds 2009 deel uitmaakt van De Betekenisfabriek. Kaj Morel, lector Identiteitsmarketing aan Saxion Hogeschool, legde de principes van dit gedachtegoed vast in het boek “Identiteitsmarketing. Waarom wij bestaan.” Bestellen kan via de website van De Betekenisfabriek.
"Als jij langskomt ben ik altijd blij: het levert steeds weer inspiratie op. Het is ook weleens lastig, je wordt weer op scherp gezet."
– Jan Haasjes over Whydentity
"Jij hebt je in korte tijd enorm aan onze school verbonden. En je hebt ons geholpen om weer te weten waar we voor staan."
– Gerard Toonen over Whydentity
"Ik ben onder de indruk van jou als inspirator tijdens het congres in Amersfoort. Over drive en de werkwijze waarop je mensen over hun spreken en handelen laat nadenken."
– Zeger de Vente over Whydentity
"Ik ben heel blij met ons identiteitsbewijs. En elke keer hoor ik dat de mensen op de vestigingen enorm geïnspireerd zijn na een sessie."
– Truda Kruijer over Whydentity